How to help us track down bugs, crashes, and sync errors

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09 Dec 2020 23:11 - 21 Jul 2021 15:30 #90059 by Locutus
*** Deutsche Version unten / German version beolw ***

:arrowr: How to help us track down bugs, crashes, and sync errors :arrowl:

Hello you,

TPC is not free of errors (duh). There is a chance that the game crashes, simply doesn't work as expected or desyncs in multiplayer.
In many cases, a detailed description helps us track down the issue: shout out to all the people who made us aware of all the broken stuff :P ..No, seriously, we greatly appreciate every time we get a detailed error report and always try our best to fix the problem.

Sometimes though, there are issues which we have trouble tracking down, or circumstances which a very difficult to recreate.
The guys from Petroglyph (the developers of Empire at War) were very kind and made a special debug exe of the game available to modders. This version of the game is a lot slower than the default version but it logs a lot of valuable information in the background.

If you are reading this, most likely you have been sent here by someone from the team, hoping you will help us track down a specific issue. Thanks that you made it here!

Now, if you are interested in providing some logs that help us fix stuff please read on.


Communication:
As a chat platform to easily talk to us please visit our Discord .

Requirements for testing:
In order to download the test version owning the game on Steam in mandatory.
The debug exe runs significantly slower than the regular game. Keep that in mind while playing. We recommend having the game installed on an SSD.

How to test:
The developers from Petroglyph have released a debug version of the game's exe.
This version generates a log file while playing which saves all errors you encounter while you play. This file is very helpful for us!

You can download the debug exe here .
1) Go to ...\Steam\steamapps\common\Star Wars Empire at War and copy the corruption folder into it. When being asked if you want to merge folders select "yes".
2) Start the mods using the batch (bat) files:
- DEBUG_TPC_Stable.bat or DEBUG_TPC_Beta.bat for testing skirmish or GC.
- DEBUG_TPC_Beta_For_Multiplayer_Sync.bat if you try to catch synchronization errors. All players involved in the test need to run this file. Only use this for MP testing as this version will slow you down even more in Singleplayer.

IMPORTANT: You have to start Steam BEFORE clicking the shortcut or the game will crash!

Please note that the launcher can NOT start the test version. Please use the batch files as described above.

Final notes:
After you are done playing with the debug exe please send us _LogFile_TPC.txt and AILog.txt (if it exists) located under ...\steamapps\common\Star Wars Empire at War\corruption.
In case of multiplayer-sync-testing also include _randlog_TPC.txt from every player involved.
Be aware that the files are overwritten every-time you restart the exe so make sure to save all logs into a different folder before you run the game again.
Last edit: 21 Jul 2021 15:30 by baal.
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21 Jul 2021 15:22 - 21 Jul 2021 15:30 #90156 by baal
:arrowr: So hilfst Du uns beim Aufspüren von Bugs, Abstürzen und Sync-Fehlern :arrowl:


Hallo Du,

TPC ist nicht frei von Fehlern (duh). Es kann vorkommen, dass das Spiel abstürzt, einfach nicht wie erwartet funktioniert oder im Multiplayer desynct.
In vielen Fällen hilft uns eine detaillierte Beschreibung, das Problem aufzuspüren: Ein großes Lob an all die Leute, die uns auf die ganzen kaputten Sachen aufmerksam gemacht haben :P ..Nein, im Ernst, wir schätzen es sehr, wenn wir einen detaillierten Fehlerbericht bekommen und versuchen immer unser Bestes, um das Problem zu beheben.

Manchmal gibt es jedoch Probleme, die wir nur schwer aufspüren können, oder Umstände, die sehr schwer zu reproDuzieren sind.
Die Jungs von Petroglyph (die Entwickler von Empire at War) waren sehr nett und haben eine spezielle Debug-Exe des Spiels für Modder zur Verfügung gestellt. Diese Version des Spiels ist um einiges langsamer als die Standardversion, aber sie protokolliert eine Menge wertvoller Informationen im Hintergrund.

Wenn Du dies liest, wurdest Du höchstwahrscheinlich von jemandem aus dem Team hierher geschickt, in der Hoffnung, dass Du uns hilfst, ein bestimmtes Problem aufzuspüren. Danke, dass Du es hierher geschafft hast!

Wenn Du daran interessiert bist, uns einige Logs zur Verfügung zu stellen, die uns helfen, das Problem zu beheben, lies bitte weiter.


Kommunikation:
Als Chat-Plattform, um einfach mit uns zu sprechen, besuche bitte unseren Discord-Server .

Voraussetzungen zum Testen:
Für den Download der Testversion ist der Besitz des Spiels auf Steam zwingend erforderlich.
Die Debug-Exe läuft deutlich langsamer als das reguläre Spiel. Behalte das beim Spielen im Hinterkopf. Wir empfehlen, das Spiel auf einer SSD zu installieren.

Wie man testet:
Die Entwickler von Petroglyph haben eine Debug-Version der Exe des Spiels veröffentlicht.
Diese Version generiert während des Spielens eine Log-Datei, die alle Fehler speichert, die während des Spielens auftreten. Diese Datei ist sehr hilfreich für uns!

Du kannst die Debug-Exe hier herunterladen.
1) Gehe zu ...\Steam\steamapps\common\Star Wars Empire at War und kopiere den corruption Ordner dort hinein. Wenn Du gefragt wirst, ob Du die Ordner zusammenführen willst, wähle "ja".
2) Starte die Mods mit Hilfe der Batch (bat) Dateien:
- DEBUG_TPC_Stable.bat oder DEBUG_TPC_Beta.bat für das Testen von Skirmish oder GC.
- DEBUG_TPC_Beta_For_Multiplayer_Sync.bat, wenn Du versuchst, Synchronisationsfehler abzufangen. Alle Spieler, die an dem Test beteiligt sind, müssen diese Datei ausführen. Verwende diese nur für MP-Tests, da diese Version dich im Singleplayer noch mehr ausbremst.

WICHTIG: Du musst Steam starten, BEVOR Du die Verknüpfung anklickst, sonst stürzt das Spiel ab!

Bitte beachte, dass der Launcher die Testversion NICHT starten kann. Bitte benutze die Batchdateien wie oben beschrieben.

Ein paar letzte Hinweise:
Nachdem Du mit der Debug-Exe gespielt hast, sende uns bitte _LogFile_TPC.txt und AILog.txt (falls vorhanden), die sich unter ...\steamapps\common\Star Wars Empire at War\corruption befinden.
Im Falle von Multiplayer-Sync-Tests füge auch _randlog_TPC.txt von jedem beteiligten Spieler hinzu.
Sei dir bewusst, dass die Dateien jedes Mal überschrieben werden, wenn Du die Exe neu startest, also stelle sicher, dass Du alle Logs in einem anderen Ordner speicherst, bevor Du das Spiel erneut startest.

Übersetzt mit www.DeepL.com/Translator (kostenlose Version)

"The way I see it, every life is a pile of good things and bad things .
The good things don’t always soften the bad things, but vice versa the bad things don’t always spoil the good things and make them unimportant."

- The Doctor
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